سال جهش تولید با مشارکت مردم شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۴۰۱/۰۸/۱۹
جان تازه در کالبد فضای سبز شهر پرند

کاشت بیش از 70 هزار اصله درخت، درختچه، نهال و گل های فصلی در پرند طی سال جاری // جان تازه در کالبد فضای سبز شهر پرند

جان تازه در کالبد فضای سبز شهر پرند

شهردار پرند از کاشت قریب به 70 هزار اصله انواع درخت، درخچه، نهال و گل های فصلی در مناطق مختلف شهر طی سال جاری خبر داد و گفت: کاشت انواع درختان مثمر و غیر مثمر با جدیت و طبق برنامه از پیش تعیین شده، ادامه خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری پرند؛ دکتر اله یاری در این خصوص گفت: از ابتدای سال جاری حدود 35000 اصله انواع درخت و درختچه، نهال و گل های فصلی سازگار با شرایط اقلیمی پرند در مناطق تحت مدیریت شهرداری کاشته شده و عملیات غرس 35000 انواع گیاهان سازگار شامل 15000 درختچه و 20000 گل فصلی، نیز از ابتدای پاییز در دست اجرا قرار گرفته است.

شهردار پرند افزود: در این طرح، کاشت درختان مثمر و غیر مثمر، سازگار و مقاوم به آفات و بیماری، همچون گونه هایی مانند اکالیپتوس، توت، زیتون تلخ و همچنین درختچه رزماری به عنوان یک گیاه دارویی و پرچینی مقاوم، در میادین پارک ها و بلوار های سطح شهر غرس شده است.

دکتر اله یاری تصریح کرد: کاشت وسیع انواع درختان، نهال و درختچه ها مطابق با شرایط آب و خاک پرند و همچنین احداث خط لوله انتقال آب و سیستم آبیاری مکانیزه، از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه به شماره می رود که در راستای حفظ و افزایش سرانه های فضای سبز به انجام رسیده است.



مطالب مرتبط