سال جهش تولید با مشارکت مردم جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۴/۰۲/۲۴
حمایت ویژه شهرداری پرند از ورزش و جوانان
حمایت ویژه شهرداری پرند از ورزش و جوانان به گزراش روابط عمومی شهرداری پرند مهندس علی یحیی پور بیان کرد : ما به ورزش و دوستداران ورزش بها می دهیم .ایشان ضمن اشاره ای که به تعریف از اوقات فراغت از دیدگاه ژوفر دومازیه جامعه شناس اوقات فراغت را به شرح زیر تعریف کرد .
"فراغت مجموعه ای از اشتغلاتی است که فرد کاملا با رضایت خود برای استراحت یا برای تفریح به منظور توسعه اطلاعات یا آموزش غیرانتفاعی یا مشارکت اجتماعی داوطلبانه بعد از آزاد شدن از الزامات شغلی ، خانوادگی و اجتماعی به آن می پردازد "
ایجاد فضاهای گذران اوقات فراغت در شهر از جمله حوزه هایی است که حضور شهرداری ها را در برنامه ریزی اوقات فراغت شهروندان نشان می دهد.
یکی از مشکلات شهرهای امروز به ویژه شهرهای بزرگ ، کمبود فضاهای باز از جمله فضاهای بازی و ورزشی است .
به ویژه با رواج آپارتمان نشینی و از میان رفتن حیاط ، فضاهای باز شهری بیشتر مورد نیاز جامعه شهری قرار گرفته است.مکان یابی زمین های بازی و ورزش و توزیع مناسب آنها در سطح شهرموجب عمومی تر شدن ورزش می شود .
بر اساس بند 21 ماده 55 قانون شهرداری ها ، احداث ورزشگاه یکی از وظایف شهرداری ها  به شمار می رود .که درحال حاضر با توجه به اولویت بندی های شهری و شهروندی ، شهرداری پرند حمایت های همه جانبه خود را از بخش خصوصی در حوزه ورزش به عمل آورده است .
ازجمله با شگاههای ورزشی که فعالیت خود را به صورت تخصصی در شهر پرند آغاز کرده است باشگاه فوتبال تراکتورسازی است که در دو گروه سنی نونهالان و نوجوانان آموزش می دهد .تا درفصل تابستان و در زمان فراغت دانش آموزان از تحصیل علی الخصوص اشخاصی که تمایل به ورزش دارند در آنجا فعالیت کنند .
پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل‎ ‎تابستان گاه به معضلی جدی برای والدین تبدیل می‌شود. اگر از اوقات فراغت تابستان‎ ‎به خوبی استفاده شود، می‌تواند به دورانی اثرگذار در زندگی حال و حتی آینده کودکان و نوجوانان‏‎ ‎تبدیل شود . تحقیقات اجتماعی نشان می‌دهد یکی از عوامل مهم بزهکاری در نوجوانان خالی بودن اوقات فراغت آنهاست و در این ایام است که زمینه های پذیرش رفتارهای ناهنجار، اعتیاد و انجام جرایم شکل می‌گیرد. کمال مطلوب اجتماعی در این مورد آن است که وسایل مادی، معنوی و فضای سالم جهت بهره‌جویی عمومی آماده شود و  با حذف زمینه های فقر اقتصادی، فرهنگی و تربیتی، انگیزه‌های سالم در میان طبقات مختلف جامعه پرورش یابد.که به لطف خدا و همت کارشناسان شهرداری وبا حمایت از قشر خصوصی سعی در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان ودیگر شهروندان محترم داریم .
شایان ذکر است با پیگیریهای صورت گرفته و در صورت موافقت اعضاء محترم شورای اسلامی شهر، بودجه ای فراتر از تخصیص بودجه سال 94 در امورات ورزشی علی الخصوص احداث زمین چمن مصنوعی جهت ورزش های مختلف در نظر گرفته خواهد شد.
 


مطالب مرتبط