سال جهش تولید با مشارکت مردم جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۴/۰۲/۲۴
برنامه های فرهنگی به عنوان یکی از اولویت های اصلی شهرداری پرند است...
برنامه های فرهنگی به عنوان یکی از اولویت های اصلی شهرداری پرند است... به گزارش روابط عمومی شهرداری پرند؛ علی یحیی پور شهردار پرند از برنامه های جامع فرهنگی در سطح شهر پرند خبر داد، وی خاطر نشان کرد که برنامه ریزی های مدونی در حوزه فرهنگی در دست اقدام است، و به فضل خداوند سبحان با کارشناسی های دقیق عملیاتی خواهد شد.
علی یحیی پور شهردار پرند ادامه داد، شهر جدید پرند از ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه و وافری برخوردار است و اگر به طور دقیق، علمی و حساب شده و برحسب مولفه های اصلی گنجانده شود شاهد جهش بسیار بزرگی در حوزه فرهنگی خواهیم شد، مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و باید با آسیب شناسی دقیق هنجارهای فرهنگی شهر پرند را پررنگ تر کنیم.
علی یحیی پور شهردار پرند بیان کرد؛ شهرداری پرند در نظر دارد با هماهنگی اعضاء محترم شورای اسلامی شهر، از ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی در دو دانشگاه آزاد واحد پرند و پیام نور این شهر استفاده نماید و با تشکیل کارگروهای مشترک و استفاده از کارشناسان مجرب دغدغه های فرهنگی شهر پرند را غنی تر نمایند. ایشان ادامه داد با توجه در پیش بودن آزاد سازی خرمشهر(سوم خرداد)وتدارک برنامه های متنوع معنوی در این وادی عشق و معرفت از فرهنگ شهادت و ایثار به عنوان الگوی اصلی و نقشه راه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و بیان نمود کشور امروز مدیون خون سرخ شهیدان و جانفشانی های ایثارگران معزز است.
شهردار پرند افزود:14 خرداد ارتحال جانسوز رهبر کبیر انقلاب است، وی بیان کرد:از ویژگی های حضرت امام خمینی(ره)آمیختگی بعد الهی با روح مردم داری  بودند، 14 خرداد سالروز خزان دستان مهر پرور،روح خدا خمینی کبیر را بر امت عزادار تسلیت می گویم.
وی همچنین ادامه داد؛15 خرداد یکی از روزهای سرنوشت ساز تاریخ است که به عنوان مبدا نهضت امام خمینی(ره)برای سرنگونی رژیم پهلوی یاد می شود.در 15 خرداد  سال 42 در برخی نقاط کشور قیامی رخ داد که 15 سال بعد ثمره آن به بار نشست و رژیم منحوس پهلوی از صفحات تاریخ را محو کرد.
ایشان ادامه داد؛ شهرداری فقط نهاد خدماتی و اجرایی نیست و در حوزه فرهنگ نقش بسیار ارزنده ای ایفا کرده است و در اجرای برنامه های فرهنگی کارنامه درخشانی برجای گذاشته است(فرهنگسراها،سرای محله و...) و در همین راستا شهرداری پرند در نظر دارد با تشریح برنامه های فرهنگی شهروندان پرند را در این مقوله ارزشی مشارکت دهد، واگذاری بخشی از برنامه های فرهنگی به شهروندان فهیم پرند باعث بوجود آمدن خروجی های مثبت در راستای توسعه کیفی فرهنگی شهر خواهد شد.
شهردار پرند علی یحیی پور در بخش دیگری ازسخنانش افزود؛ اکثر فعالیت های فرهنگی شهرداری نظیر برگزاری مراسم ملی و مذهبی، جشن ها و اعیاد، مراسم سوگواری، دعا و نیایش، و زیارت عاشورا به طور منظم، با هماهنگی اعضاء محترم شورای اسلامی شهر پرند در حال اجرا و تدوین است.
علی یحیی پور شهردار پرند در پایان خاطر نشان داد:
شهرداری پرند هر آنچه در حوزه های عمرانی و شهرسازی دقیق و پیگیر می باشد، در مسائل فرهنگی پرتلاش و جسور است.


مطالب مرتبط