سال جهش تولید با مشارکت مردم جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۴/۰۲/۲۸
روابط عمومی در یک نگاه
روابط عمومی در یک نگاه روابط عمومی آئینه تمام نمای سازمان ها و ادارات و گوش و چشم و قلب تپنده مجموعه مربوطه است؛ حوزه روابط عمومی به عنوان یک علم پویا و فعال نهادینه شده و در روند تسریع امورات فرهنگی، تکریم ارباب رجوع نقش راهبردی دارد، نگاه امروز به مقوله روابط عمومی از آنجا حائز اهمیت است که به عنوان یک علم شناخته شده است واز آن نگرش قالبی و سنتی فاصله چشمگیری گرفته است، امروزه کار حوزه روابط عمومی فقط نصب بنر و توزیع پلاکارد نیست، بلکه از جایگاه بسیار ممتازی برخوردار است.
روابط عمومی دانشی است؛ که در همه عرصه ها می تواند نقش سازنده و اثربخشی ایفا کند و موجب بالا رفتن کیفیت برنامه های سازمان مربوطه شود و نقش حیاتی و بی بدیلی ایفا می کند! اما با این اوصاف و تفاسیر سوال اصلی اینجاست چرا با توجه به نقش کلیدی، روابط عمومی جایگاه خویش را به دست نیاورده است؟
اول: یکی از دلایل عمده، سپردن امورات روابط عمومی به افراد غیر متخصص و نگاه رفع تکلیفی به این موضوع مهم و بی اعتنایی به مقوله فرهنگ سازی
دوم: برخورد سلیقه ای و تشریفاتی و نبود برنامه ریزی های به موقع در مناسبت ها
پس باید پذیرفت روابط عمومی یک علم است و به عنوان یکی از ارکان اصلی در نهادها و سازمان ها  کاملا تعریف شده است؛ یکی از اهرم های اصلی در روابط عمومی  رسانه ها هستند، اطلاع رسانی به موقع و انعکاس اخبار دقیق از ویژگی های منحصربه فرد آن سازمان و اداره است که این امر در کمک کردن تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیکی یک سازمان نقش در خور توجه دارد
رسانه ها در مقام یکی از بزرگترین اطلاع رسانی ها به موقع در تمام حوزه ها نقش آفرینی می کنند و اگر عکس این موضوع اتفاق بیفتد تمام کارها با هزینه های بالا ابتر می ماند.
 


مطالب مرتبط