سال جهش تولید با مشارکت مردم جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۴/۰۲/۳۱
بازدید مسئولان و کارکنان شهرداری از قلعه سنگی پرند
بازدید مسئولان و کارکنان شهرداری از قلعه سنگی پرند  در روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، مدیران و کارکنان شهرداری از قلعه سنگی شهر جدید پرند بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری پرند، قلعه سنگی نام بنایی تاریخی در جاده قدیم ساوه-تهران و در فاصله 2 کیلومتری شهر پرند است که به گفته اکثر کارشناسان جزو یکی از بی نظیرترین بناهای تاریخی استان تهران و کشور به شمار می آید.
از ویژگی های منحصر به فرد این بنای تاریخی، سنگی بودن آن است. در گذشته چون استخراج سنگ کاری سخت و هزینه بر بوده  اکثر بناها با خشت و گل ساخته می شده است و به همین دلیل ساخت این قلعه با سنگ در آن زمان نشان از اهمیت و حکومتی بودن این بنا در گذشته دارد.
بنای قلعه سنگی از شاهکارهای معماری ایرانی و اسلامی است که ساختمان مرکزی آن مربوط به دوره پیش از اسلام، و خود قلعه به دوره آل بویه در اوایل اسلام باز می گردد.
روز 28 اردیبهشت که مصادف با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی است بهانه ای شد تا روابط عمومی شهرداری پرند برنامه ای را با همکاری امور بانوان انجام دهد و  بازدیدی را از این مجموعه تاریخی شهر جدید پرند برای کارکنان فراهم کند.
بعد از هماهنگی های لازم با اداره میراث  فرهنگی شهرستان رباط کریم و اخذ مجوز، مدیران و مسئولان شهری به همراه کارکنان  شهرداری از این بنای تاریخی بازدید کردند.
در این بازدید کارشناس مربوطه توضیحات لازم در مورد قدمت بنا، مصالح به کار رفته، مهندسی سازه و... را به بازدید کنندگان ارائه داد./
 


مطالب مرتبط