سال جهش تولید با مشارکت مردم شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۴/۰۳/۰۵
کلاس "اخلاق مدیریتی" در شهرداری پرند
کلاس "اخلاق مدیریتی" در شهرداری پرند اولین جلسه درس اخلاق با محور "اخلاق مدیریتی" با موضوع تدبیر و برنامه ریزی در کار، توسط حجت الاسلام والمسلمین سلطانی برای کارکنان شهرداری پرند برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری پرند، بعداز ‌ظهر امروز شنبه 2/3/94 و در پایان ساعت کار اداری، اولین جلسه درس اخلاق با حضور مدیران و تعدادی از کارکنان شهرداری پرند در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن با موضوع اخلاق مدیریتی تشکیل شد.
حجت الاسلام و المسلمین سلطانی مدرس درس اخلاق در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه، ماه شعبان را ماه فضیلت و رحمت خداوند خواند و گفت: ماه شعبان،‌ ماه پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) است و ماهی است که انسان می تواند آمادگی لازم برای ماه رمضان را در آن پیدا کند.
وی با اشاره به موضوع درس این جلسه « اخلاق مدیریتی» گفت: در سیستم شهرداری که یک مجموعه خدمت رسان است و طیف های مختلف از مردم به مجموعه مراجعه می کنند، باید با تعهد و انجام وظیفه به نحو احسن با ارباب رجوع برخورد کرد و از اخلاق اسلامی و احترام متقابل برخوردار بود.
رئیس شورای اسلامی شهر پرند در ادامه بیان کرد: یکی از موضوع های مهم در اخلاق مدیریتی، تدبیر و برنامه ریزی در امور است.
حجت الاسلام و المسلمین سلطانی ضمن اشاره به قسمتی از آیه 11 سوره مبارکه رعد « ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» گفت: ‌از این آیه استنباط می شود که باید تغییر را ابتدا از خود آغاز کرد و سپس در حوزه کار توسعه داد.
وی اضافه کرد:‌ در روایتی از امیر المومنین علی(ع) آمده است: « تدبیر نیمی از هزینه ها را جبران می کند» و همین روایت  می تواند موضوعی باشد برای تحقیق و رصد کردن مسئولان و کارمندان که چطور می توان با تدبیر و برنامه ریزی هزینه ها را در یک مجموعه مثل شهرداری کاهش داد.
مدرس درس اخلاق با تاکید به اینکه در اسلام اولویت با کیفیت است و بعد کمیت، تصریح کرد: در بحث مدیریت نباید کیفیت را فدای کمیت کرد و باید کارها را هر چند کوچک و خرد به طور صحیح انجام داد.
وی در ادمه افزود: مدیریت زمان،‌ نشاط و پویایی، شکوفایی استعدادها،‌ هماهنگی و انجام مسئولیت ها، حاکمیت نظم در زندگی و بر طرف شدن اضطراب و نگرانی ها از فواید تدبیر در کارها است.
حجت الاسلام سلطانی در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به زندگی امام خمینی (ره) و نظم، برنامه ریزی و تدبیر ایشان در امور زندگی گفت: زمانی که حضرت امام (ره) در حوزه علمیه سر کلاس درس حاضر می شدند، ‌افراد با آمدن امام (ره) ساعت و زمان خود را متوجه می شدند و ایشان همیشه حضورشان در کلاس را بر اساس نظم و انظباط تنظیم می کردند و سر وقت می آمدند.
وی ادامه داد:‌ برنامه ریزی، تدبیر و نظم در کارهای امام خمینی(ره) بود که باعث شد تحول عظیمی در جامعه ایجاد شود و همین امر سبب شد حضرت امام (ره) بتوانند انقلاب اسلامی را در ایران بنیان گذاری و نهضت را به پیروزی برسانند.
رئیس شورای اسلامی شهر پرند در پایان توصیه کرد: بهترین برنامه جامع در زندگی و اخلاق مدیریتی قرآن است و می توان با خواندن قرآن و تفکر در آن به این مهم دست یافت.
وی ضمن اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه اگر می خواهید برنامه زندگی درست پیش رود روزی یک حزب قرآن خوانده شود اظهار کرد: قرآن کتاب زندگی است و باید با آن مانوس شد و از آموزه های آسمانی آن برای مدیریت زندگی و کار الگو گرفت./
 


مطالب مرتبط