سال جهش تولید با مشارکت مردم جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۵/۰۲/۲۷
اگر یک موشک از خراسان رضوی به تلاویو پرتاب شود اسرائیل با خاک یکسان خواهد شد.
اگر یک موشک از خراسان رضوی به تلاویو پرتاب شود اسرائیل با خاک یکسان خواهد شد. مراجع تقلید مرزبانان توحید، ولایت و امور دینی و دنیوی بشریت هستند/ خط مرجعیت خط امام معصوم و احترام به مرجع تقلید احترام به امام معصوم (ع) است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری پرند، حجت الاسلام والسلمین خدیری در خطبه های این هفته نماز جمعه پرند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله العظمی میرزا محمد حسن شیرازی، در خصوص اهمیت مرجعیت در جامعه اسلامی گفت: یکی از قراردادهای خداوند متعال در آفرینش و لطف بیکران حضرت حق برای هدایت بشریت ارسال رسل است، انبیاء را برانگیخت و مبعوث کرد تا انسان به نقطه ای برسد که شایسته آن است. پس از انبیاء در راستای هدایت، خداوند متعال ائمه (ع) را بعنوان جانشین خود بر روی زمین برای انسان آفرید. در زمان غیبت امام زمان (عج) قرار خدا بر این است که انسان علم دین و فقه خود را از مراجع تقلید اخذ کند. مراجع تقلید نایبان عام امام زمان(عج) هستند. چه مراجع دیروز و چه امروز همگی مرزبانان توحید، ولایت و امور دینی و دنیوی بشریت هستند. امروز خط مرجعیت خط امام معصوم و احترام به مرجعیت احترام به امام معصوم است.
تنها کشوری که اسرائیل در مقابل آن همانند بید می لرزد ایران اسلامی است/ ریشه همه خرابی­ها و آشوب­ها در منطقه خاورمیانه اسرائیل و آمریکاست.
خطیب نماز جمعه پرند با اشاره به اعلام موجودیت 70 سال پیش کشور و دولت نامشروع اسرائیل، بیان داشت: تقریبا 70 سال پیش با توطئه و طراحی دشمن، با نقش مستقیم انگلیس و آمریکای غدار برای خاورمیانه و دنیای اسلام دولت نامشروع اسرائیل بعنوان بلای جان بوجود آمد که آن روز به نام یوم النکبه نامگذاری شده، روزی که با تاسیس دولت نامشروع اسرائیل بلا به جان دنیای اسلامی افتاد و نکبتی برای مسلمانان عالم شد. امروزه اگر در دنیا ترور، توطئه ی شوم و دسیسه می بینیم از سوی این دولت نامشروع است. در کشورهای مختلف اسلامی چه عراق و چه لبنان که سالیان سال است خط مقاومت و حزب الله در این کشور مبارزه می کند، فرزند مبارک انقلاب اسلامی، فرزندان امام راحل و مقام معظم رهبری در خط مستقیم نبرد با این دولت حاضرند و دفاع می کنند اما با توجه به اینکه جمعه ی آخر ماه مبارک رمضان توسط امام بزرگوار به نام روز قدس نامگذاری شده امروز هم این دولت نامشروع همچنان بلا بر سر امت اسلامی می آورد. داعش، تکفیری ها و وهابی ها از این نکبت ها است. امروز متاسفانه در یک برهه ای قرار گرفته ایم افرادی که مستطیع هستند و حج بر آنان واجب شده است نمی توانند به خانه خدا مشرف شوند. این چراها باید تبیین شود. تا زمانی که اسرائیل آزادانه نفس می کشد، توطئه و ترور می کند و برای کشورهای اسلامی جنگ درست می کند بنای انقلاب اسلامی بر سکوت نیست. بنای انقلاب اسلامی بر دفاع و کمک است. برای انقلاب اسلامی شیعه و سنی تفاوتی ندارد. فلذا در سوریه و فلسطین تقریبا اکثر برادران، اهل سنت هستند. اما سالی یکبار که مردم با افتخار با زبان روزه بیرون می آیند و مرگ بر اسرائیل می گویند در ایران اسلامی است. اگر چه قدم کوچکی است ولی برای دفاع از مظلوم برداشته  می شود. ایران اسلامی تنها کشوری است که پرچم شیعه در آن برافراشته شده است. امسال تقریبا 150 کشور اسلامی در موسم حج عربستان زائر دارند اما ایران اسلامی امسال زائری ندارد. ریشه ی همه خرابی­ها و آشوب­ها در منطقه خاورمیانه اسرائیل و آمریکا است. ایجاد جنگ بین تشیع و اهل سنت توطئه ی آمریکا است. نتیجه ی آن دودی است که به چشم هر دو فرقه خواهد رفت. حجی که در آن تحقیر و اذیت باشد، حجی که در آن بهانه جویی باشد و مسلمان تحقیر شود خدا هم بر آن راضی نیست. 
اگر یک موشک از خراسان رضوی به تلاویو پرتاب شود اسرائیل با خاک یکسان خواهد شد.
امام جمعه پرند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز ولادت حضرت زهرا (س) در جمع مادحین اذعان نمود: ادبیات ایشان در جمع مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دفاع از ساخت موشک بود. در این روزهایی که بعضی از مسئولین گفتند امروزه روزگار موشک نیست بلکه روز گفتمان، برجام و مذاکره است. اما ایشان فرمودند، کشوری که موشک و قدرت دفاعی نداشته باشد دشمن روی آسمان آن کشور سایه می اندازد. امروز مرزهای آبی و خاکی این کشور امن است و ایران اسلامی تنها کشوری است که دشمن نمی تواند نسبت به آن هیچ غلطی بکند که این امنیت حاصل تلاش وزارت دفاع، نیروهای مسلح و بسیج ما است. تا زمانیکه اسرائیل و آمریکا وجود دارد سیستم موشکی باید تقویت شود. این کلاه گذاشتن بر سر خود است که با برجام دشمنی ها تمام     می شود، آن چنان که امام راحل مثالی زدند و در مثال هم مناقشه ای نیست، ایشان فرمودند: اگر کشورهای اسلامی یک سطل آب به طرف اسرائیل بریزند این کشور محو و نابود می شود، امروز هم به برکت خون شهدای ما اگر یک موشک از خراسان رضوی به تلاویو پرتاپ شود اسرائیل با خاک  یکسان می شود.
حجت الاسلام والمسلمین خدیری ضمن عرض تبریک ولادت با سعادت جوان رشید کربلای سیدالشهدا، اشبه الناس خلقا، خلقا و منطقا به نبی مکرم، حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، گفت: علی اکبر از آن اهل بیت (ع) است، او که راه رفتنش مثل پیامبر (ص) بود، حتی کسانی که در سن و سال حضرت پیامبر (ص) هستند از او درس می گیرند، اما چون ایشان جوان بود و در بعضی از نقل­ها آمده که حتی ازدواج هم نکرده بود، بعضی از اربابان مقاتل نوشته اند که اگر در کربلا شهید نمی شد قطعا بعد از    سیدالشهدا (ع) امام مسلمین بود و این جایگاه را هم داشت، به لحاظ سنی هم از امام سجاد (ع) بزرگتر بود. اما در کربلا مظلومانه به شهادت رسید. ادب او برای ما درس است. ادب بالاتر از مدرک لیسانس و دکتری است. دختران و پسران عزیز نسبت به والدین، معلمین و بزرگترها با ادب باشید. جهد، تلاش و کوشش ایشان برای جوانان ما نمونه است. ایمان و بصیرت درس هایی است که    می توان از آن حضرت فرا بگیریم.
وی با اشاره به وظایف دولت در مقابل جوانان گفت: دولت در مقابل جوانان عزیز وظایفی دارد. جوانانی که در دفاع مقدس رفتند تا ما بمانیم. جوانانی که امروز با افتخار می روند و مدافع حریم ولایت می شوند. این جوان را نمی شود با دنیا عوض کرد. جوانانی که امروز تمام بزرگان روی آن ها در رشد و تعالی کشور حساب باز کرده اند. همین شهدای انرژی هسته ای همگی جوان بودند و از فرزندان مردان دلیر، خانواده های با ایمان و زنان پاک دامن هستند. امروز هم اگر اتفاقی برای این کشور بیفتد این جوانان عزیز ما هستند که از این مرز و بوم و ناموسشان دفاع می کنند. اولا سیستم مدیریتی در جامعه باید طوری باشد که جوانان بتوانند به آن ورود کنند. معنا ندارد فردی در آستانه بازنشستگی مسئولیت بگیرد. می شود از این جوانان عزیز در پست های حساس مدیریتی استفاده کنند. این نخستین سفارش ما به دولت محترم است. کسانی که مدیر و مسئول نصب می کنند از این نعمت و ثروت بی بدیل جوانان جامعه اسلامی استفاده کنند. مسئله دیگر مسئله ازدواج جوانان است. مهمترین مسئله هم مسئله اشتغال جوانان  است. اگر جوانان ما بیکار باشند عیب به نارسایی و کم کاری مسئولین ما برمی گردد. امروز نماینده محترم که از این شهرستان رای گرفته، شعارهایی داده اند که باید عملی کنند. دولت محترم هم باید کار کند ولو اینکه ده جوان را شاغل کنند. بارها عرض کرده­ایم این شهرک صنعتی پرند قابل توسعه است. متاسفانه بعضی از سوله ها و شرکت ها رو به تعطیلی است که باید به آن رسیدگی شود و مشکل برطرف گردد. مسئولین محترم شهرستان جوانان بیکار هر شهر را احصاء کنند. ببینیم در پرند چه مقدار جوان بیکار داریم و مسئولین شهر و شهرستان برای شاغل کردن جوانان چه تلاشی خواهند کرد؟ یکی از مسائلی که برادر عزیزمان حجت الاسلام والمسلمین نوروزی بعد از ورود به مجلس باید پیگیری کنند همین مسئله است شهری که روزگاری نه چندان دور میزبان روسای جمهور و وزرای چندین کشور خارجی بود، اما امروز با یک مدیر کل صحبت می کنیم می پرسد پرند کجاست؟! زمانی که مسئولین محترم از شهرستان خدمت وزیری می روند از پرند هم لااقل یک نفر از شورای شهر و یا شهرداری ببرند تا درد و مشکلات شهر و مردم را مطرح کنند. امیدواریم شاهد عزت و شکوفایی بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی، رفع مشکلات این شهر و رشد و نمو و بالندگی همه جانبه ی جوانان عزیزمان در این شهر و شهرستان باشیم.

 
 


مطالب مرتبط