سال جهش تولید با مشارکت مردم شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۵/۰۳/۳۰
تا قدردان خون شهدا هستیم، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
تا قدردان خون شهدا هستیم، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. خطیب نماز جمعه شهر جدید پرند:
تا قدردان خون شهدا هستیم، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
 
به گزارش روابط عمومی شهرداری پرند، حجت الاسلام والمسلمین محمد خدیری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر جدید پرند، دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت: همه ساله در اوایل ماه مبارک رمضان، مسئولان و کارگزاران نظام با ایشان دیدار(دیدار رمضانی) می کنند و از نکات بسیار قابل توجه اینکه، چنین دیداری از نقاط عطف در نظام است چراکه مطالب بسیار مهمی بیان و مطرح می شود.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار حجت را بر همه مسئولان تمام کردند، تصریح کرد: هر مسئولی در هر جایی که خدمت می کند،  بیانات معظم له برایشان فصل الخطاب است. حضرت آیت الله خامنه ای در موضوع و بحث برجام هم خیلی خوب ورود کردند و ریشه بحث را به قرآن آوردند و فرمودند بر همین اساس قرآن به ما اجازه نمی دهد نقض عهد کنیم، اینکه برخی در آمریکا می گویند، برجام را پاره می کنیم؛ اگر برجام را پاره کنند، ما آن را آتش می زنیم.
خطیب نماز جمعه پرند با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار، دو مشکل اصلی کشور را رکود و بیکاری دانست و اظهار کرد: به جای برجام برجام کردن، بیاییم بیکاری و رکود را در کشور برطرف کنیم. امروز بیکاری سه و نیم درصد رشد داشته است.
خدیری نکته بعدی دیدار مسئولان با حضرت آیت الله خامنه ای را مصالحه با آمریکا عنوان کرد و گفت: اینکه برخی مصالحه 50، 50 را مطرح می کنند، آقایان فکر می کنند که آمریکا معجزه می کند در حالی که حضرت آقا فرمودند این یک «توهم» است. اگر می خواهیم مصالحه کنیم، چرا دفاع مقدس و هزاران شهید، تحمل گرفتاری ها و سختی ها، همه اینها برای آنان معنا ندارد، اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح است که آمریکا می خواهد آن نباشد.
امام جمعه پرند با بیان اینکه امروز گاهی برنامه موشکی، موضوعات حقوق بشر و ...در ایران را بهانه می کنند، افزود: یک روز خواهند آمد و خواهند گفت که سپاه پاسداران نباشد و بعد خواهند گفت ولایت فقیه نباشد. بنابراین از مقاومت های ملت ایران، شهدا، روز قدس ها، روز 22 بهمن ها و دیگر حماسه ها باید آموخت که تنها گزینه ای که در برابر دشمن این نظام اسلامی جواب می دهد، ایستادگی و مقاومت است نه دست روی سینه گذاشتن مقابل او.
وی با توجه به وضعیت کشورهای سوریه، عراق  و وضعیت فلوجه و اوضاع یمن، داعش را مولود نحس آمریکا و عربستان سعودی دانست که شب و روز را از شیعیان گرفته و اظهار کرد: وضعیت بحرین هم مناسب نیست و حکومت گوش به فرمان آل خلیفه فضا را بر شیعیان تنگ کرده است.
خطیب نماز جمعه پرند با طرح این سوال که؛ این مشکلات و گرفتاری ها به کجا بر می گردد، حادثه شهر مرزی اشنویه را یادآور شد و افزود: 12 نفر ضد انقلاب برای داخل شدن به کشور، قهرمانانه از سوی برادران غیور ما به هلاکت رسیدند. چنانچه این افراد وارد کشور می شدند، معلوم نبود چه برنامه سخیفی برای ایران اسلامی داشتند و در این ماه و در آستانه روز قدس چه حادثه ای برای کشور می آفریدند.
 
امام جمعه پرند با تاکید بر اینکه امروز چهار طرف کشور و در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی امنیت برقرار است که جای شکر دارد، اظهار کرد: آنچه دشمن ایران اسلامی می خواهد، این است که روز روشن و امن ایران را به شبی تاریک تبدیل کند و در راس آن، آمریکا قرار دارد که همه باید بدانند تا قدردان خون شهدای مان هستیم، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
خطیب نماز جمعه پرند در خطبه اول نماز جمعه این هفته 4 ویژگی منحصر به فرد قرآن کریم را برشمرد و گفت: خداوند در سوره یونس آیه 57 این چهار ویژگی را مطرح می کند که نخستین آن «موعظه» و خطاب به همه بشریت است. موعظه بر انسانی که چه مسلمان، چه مومن و چه غیرمسلمان و غیرمومن باشد، اثر می گذارد. نصیحت و موعظه مسیر انسان را جدا می کند و سوددهی دارد. موعظه انسان ها را از خواب بیدار می کند و ادبیاتی مبارک در دین ما است.
وی افزود: پیامبر اسلام (ص) خود، انسان کامل است، اما وقتی جبرئیل به محضر او می رسید، می فرمودند: ای جبرئیل مرا نصیحت کن. بنابراین قرآن، پند و اندرز می دهد؛ ماه مبارک رمضان هم ماه پند و اندرز و موعظه است. نباید در زندگی خود موعظه را حذف کنیم، قرآنی که می خوانیم، همه چیز را برای ما بیان می کند.
خدیری دومین ویژگی قرآن کریم را «شفا» ذکر و اظهار کرد: قرآن، دو جور شفا می دهد؛ شفای روحانی که دردهای باطنی ماست. همانند کسی که دروغ می گوید، نسخه شفای آن، قرآن است. قرآن می فرماید: خدامحور و راستگو باشید. برخی زبان و عقیده شان کج است، حق باور نیستند و نشانه های خدا را می بینند و قبول نمی کنند؛ بنابراین قرآن برای دردهای روحی و جسمانی ما شفا است.
خطیب نماز جمعه پرند با توجه به سومین ویژگی منحصر به فرد قرآن گفت: قرآن کریم مایه «هدایت» و سعادت است. اگر قرآن را خواندیم، راه راست و درست را انتخاب کرده ایم، اما باید آنچه خوانده ایم بفهمیم تا مایه هدایت و سعادت ما شود. حال برای فهم قرآن باید چه کنیم. حضرت آیت الله جوادی آملی در این باره می گوید: باید برای فهم قرآن، طهارت باطن، اندیشه و تفکر داشته باشیم.
امام جمعه پرند با بیان اینکه کسانی که نگران آینده فرزندان خود هستند باید در کسب حلال دقت زیادی داشته باشند، چهارمین ویژگی قرآن را «رحمت» دانست و خاطرنشان کرد: قرآن برای کسانی که اعتقاد دارند و دلبسته آیات آن هستند، مایه رحمت و انس است،  وقتی که با قرآن باشیم، شادابیم و افسردگی، تنهایی، عزلت و گرفتاری ها می روند، چون قرآن کلام خداست، وقتی که اعتقاد نباشد، از رحمت و هدایت آن هم خبری نخواهد بود.
امام جمعه پرند در پایان خطبه اول نماز جمعه این هفته سالگرد وفات بانوی گرامی اسلام حضرت خدیجه (س) را گرامی داشت و وصایای ایشان خطاب به پیامبر اکرم (ص) در اواخر عمر را برشمرد.
وی با تشریح خصوصیات ماه مبارک رمضان تصریح کرد که باید گناه ها و معصیت، شیطان و ...کنار زد و از شب ها و سحرهای این ماه استفاده و بهره برداری کرد.

 
 


مطالب مرتبط