سال جهش تولید با مشارکت مردم شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۵/۰۳/۳۱
برای نهادینه ساختن فرهنگ اجتماعی در جامعه باید تمام امکانات را به کار ببندیم.
برای نهادینه ساختن فرهنگ اجتماعی در جامعه باید تمام امکانات را به کار ببندیم. معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری پرند:
برای نهادینه ساختن فرهنگ اجتماعی در جامعه باید تمام امکانات را به کار ببندیم.
 
به گزارش روابط عمومی شهرداری پرند، روح اله حسنی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری پرند با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و اقدام سازنده در زمینه زیرساخت های فرهنگی شهر جدید پرند، خاطر نشان کرد: شهر جدید پرند زیرساخت های مناسب فرهنگی ندارد. در حالی که در صورت تامین این زیرساخت ها، بسط و استمرار کار فرهنگی در شهر میسر می شود و این امر به بهبود فضای کار فرهنگی و اثر نهادن به رفتار شهروندان کمک می کند.
وی خاطر نشان کرد: شهرداری که مدیریت نیمی از شهر را به عهده دارد، در همین سه فاز تحویلی نیز با بسیاری از معضلات و مشکلات زیرساختی روبروست. شاید بتوان گقت عمده ترین معضل بر سر راه تحقق این زیر ساخت ها، تامین فضای مناسب است و با شکل گیری و احداث این فضاها می توان نسبت به برنامه ریزی های بلند مدت و منظم اقدام نمود و به حضور شهروندان در این فضاها امیدوار بود.
وی در ادامه افزود: تدوین یک نقشه جامع فرهنگی برای شهر جدید پرند و اجرای دقیق آن به بهبود فضای فرهنگی کمک خواهد کرد و نتایج آن در بلند مدت در رفتار شهروندان مشاهده خواهد شد.
معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری پرند با اشاره به اینکه حوزه سلامت شهروندان یکی از زیر مجموعه های مهم فرهنگی است، اظهار کرد: متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم دوست داشتن همدیگر را که می تواند ضامن سلامت جامعه باشد در جامعه پیاده کنیم، اگر همه همدیگر را به خاطر سلامت جامعه و در کنار هم بودن، هم نوع و هموطن بودن دوست داشته باشیم و هم در کردار، هم در گفتار و هم در رفتار خود آن ها را متجلی ساخته و نهادینه و محقق سازیم و به حقوق اجتماعی هم احترام بگذاریم و همان تعارف های چندین دقیقه ای در حوزه فردی را در رانندگی و دیگر حوزه های اجتماعی رعایت کنیم، قانون مدار می شویم و بسیاری از آسیب های بزرگ اجتماعی موجود در جامعه برطرف می شود.
وی در پایان کار فرهنگی را کار ریشه ای دانست و گفت: کار فرهنگی مثل نهال کاری و بوته افشانی است و برای نهادینه ساختن فرهنگ اجتماعی در جامعه باید تمام امکانات حوزه سلامت، فرهنگی و ورزشی خود را در کنار هم قرار دهیم تا بتوانیم به شکل بسیجی به مردم خدمت کنیم.

 
 


مطالب مرتبط