سال جهش تولید با مشارکت مردم شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۵/۰۴/۱۳
تا ایران اسلامی در دنیا نفس می کشد آمریکا و استکبار جهانی را از نفس خواهد انداخت.
تا ایران اسلامی در دنیا نفس می کشد آمریکا و استکبار جهانی را از نفس خواهد انداخت. امام جمعه شهر پرند:
تا ایران اسلامی در دنیا نفس می کشد آمریکا و استکبار جهانی را از نفس خواهد انداخت.
 
حجت الاسلام والمسلمین خدیری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر پرند ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تقدیر و تشکر از مسئولین، خانواده های معظم شهدا، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج و اقشار مختلف مردم که با زبان روزه در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند، اذعان نمود: روز بزرگ قدس روزی است که معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) فرمودند روز قدس، روز اسلام، قرآن و پیامبر اکرم (ص) است. یکی از دلایل این سخن امام ریشه در آیات قرآن کریم دارد. قدس متعلق به دنیای اسلام است. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:" سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی"  منزه است خدایی که وقتی پیامبراسلام(ص)را برای اینکه به آسمان ببرد و به سدره المنتهی بکشاند از بیت الله الحرام به مسجد الاقصی می آورد و از بیت المقدسی که به تعبیر قرآن کریم با برکت است. معراج جسمانی پیامبر اکرم (ص) را معنا و مفهوم می بخشد. این معراج پیامبر اکرم (ص) برکات زیادی برای امت اسلام دارد و هر چه داریم به برکت همین معراج جسمانی پیامبر بزرگوار اسلام است.
خطیب نماز جمعه پرند با اشاره به اینکه مردم کشورمان مردمی هستند که به ندای" کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا" امیرالمومنین (ع) عاشقانه لبیک می گویند و به زندگی در چنین کشوری را افتخار می­کنند، اذعان داشت: مظلوم فرا مرزی است و نمی توان در حصار جغرافیا آورد و به آن تعریف داد. افتخار می کنیم پرچم حمایت از مظلوم را بر دوش داریم. نزدیک چهل سال است کشوری در دنیا نفس می کشد که این کشور همانند بیشه ای است که شیران شجاعی در آن زندگی می کنند. این کشور سپاهی دارد مقتدر، ارتشی دارد جان برکف، نیروی انتظامی دارد که محکم و با دقت مرزها را محافظت می کند. بسیجی دارد سلحشور و مردمی دارد با بصیرت. همه این ها متحد و یکپارچه زیر یک پرچم هستند. آن هم پرچم ولایت فقیه که همان امتداد پرچم ولایت امیرالمومنین (ع) و پرچم سرخ شهادت سیدالشهدا (ع) است. این ها سرودی دارند که سرود فضیلت، شهادت، ایستادگی و مقاومت است. فلذا تا ایران اسلامی در دنیا نفس می کشد آمریکا و استکبار جهانی را از نفس خواهد انداخت.
وی با بیان اینکه کشور با عظمت ایران کشوری است که همه معادلات دنیا را تکان می دهد و خوب هم پیش می رود، خاطر نشان کرد: امروز دشمنانی مثل خس و خاشاک دور اسلام را حلقه زده اند مثل اسرائیل و داعش. ایران اسلامی، اسرائیل، داعش و  تکفیری ها را عددی نمی داند. حادثه منا سال گذشته از اذهان کسی فراموش نمی شود. وقتی که تمام شکوه و عظمت این کشور، ولی فقیه آمدند و خیلی آرام فرمودند عربستان حواس خود را جمع کند و اجساد حادثه منا را برگرداند و کاری نکند بیشتر از این ناراحت بشویم. بلافاصله رفتار سعودی ها را پس از این سخنرانی دیدیم. اگر این نمایش اقتدار از سوی مقام معظم رهبری نبود وضعیت در عربستان به صورتی پیش می رفت که کارهای بدتری از طرف دولت آل سعود انجام می شد. بیانیه یکی از شیران این بیشه سردار سلیمانی به آل خلیفه را دیدیم و شاهد عقب نشینی آل خلیفه هم بودیم. تاسف می خوریم از بعضی ها که بی بصیرتی را به اوج رساندند و گفتند امروزه روزهایی نیست که از توان موشکی در دنیا حرف بزنیم مثل کسانی که روزی آمدند و گفتند که شعار مرگ برآمریکا بس است. هم در آن سال و هم امسال مقام معظم رهبری جواب دادند و فرمودند مگر می شود شعار مرگ بر آمریکا را از گفتمان انقلاب، دل و زبان مردم بزرگوار ایران اسلامی گرفت؟ حضرت آقا امسال هم در دیدار با مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) فرمودند ما باید توان موشکی و اقتدار نظامی داشته باشیم. امروز تنها کشوری که اسرائیل را می ترساند و با اقتدار نظامی و موشک های دور برد اسرائیل را از صحنه روزگار محو می کند ایران اسلامی است. 
حجت الاسلام والمسلمین خدیری در ادامه افزود: ان شاء الله خواهیم دید همچنانکه پیش بینی امام (ره) در مورد صدام و شوروی سابق محقق شد در مورد رژیم صهیونیستی هم که فرمودند این کشور نامشروع و غاصب محو و نابود خواهد شد، محقق خواهد شد. امروز در جغرافیا و جاده ها می بیینم که از دمشق تا بیت المقدس 290 کیلومتر راه است. روزی بود که شهدای عزیز ما آرزو داشتند از کربلا به بیت المقدس برسند. اما امروز در سوریه مدافعین حرم دمشق را حفظ کرده اند. انشاء الله به برکت مقاومت رزمندگان اسلام از همین دمشق و حرم بی بی دوعالم حضرت زینب (س) که شامات از آن امیرالمومنین (ع) و اولاد حضرت است، به بیت المقدس خواهیم رسید و پرچم اهل بیت (ع) در آنجا به اهتزار در خواهد آمد.
لازم بذکر است در پایان فریضه نماز جمعه با اهدای ل,ح تقدیر و یک جلد قرآن کریم از شاعر اهل بیت(ع) و انقلاب حاج ولی الله کلامی و روحانی مبارز بحرینی حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای حدادی تجلیل بعمل آمد.
 

 
 


مطالب مرتبط