سال جهش تولید با مشارکت مردم شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۵/۰۴/۱۵
اجرای عملیات کودپاشی مجدد چمن های سطح شهر
اجرای عملیات کودپاشی مجدد چمن های سطح شهر با توجه به اهمیت حفظ سطوح چمن کاری های سطح شهر، حوزه خدمات شهری و فضای سبز شهرداری پرند ضمن ارائه خدمات نگهداری اصولی از فضای سبز شهری اقدام به کودپاشی مجدد چمن های سطح شهر نموده است.
محمد حاجی محمدلو معاونت خدمات شهری و فضای سبز شهرداری با اعلام این خبر تصریح کرد: کود دهی چمنکاری ها موجب بهبود شرایط رشد ریشه و تهویه و زهکشی آن خواهد شد و خاک بستر با حفظ رطوبت و گسترش رشد ریشه ها باعث افزایش کیفیت چمن در سال جدید خواهد شد.
حاجی محمدلو ضمن اشاره به فواید چمن کاری در فضای سبز شهری اذعان داشت: تاکنون هیچ گیاهی مناسب تر از چمن برای پوشش زنده زمین های خالی از فضاهای سبز معرفی نشده و این گیاه پوششی به عنوان بهترین و موثرترین عنصر در طراحی فضاهای سبز شهری شناخته می شود.
وی در ادامه افزود: چمن با توجه به درجه گیرایی و جذابیت بصری و همچنین اصلی ترین عنصر زمینه ای طرح های فضای سبز نیاز به نگهداری ویژه ای دارد که این خدمات باید به موقع و با توجه به تقویم باغبانی فضای شهری این قبیل نگهداری ها اعمال شود تا چمنکاری شهری جلوه ای شاداب و سرسبز داشته باشند.
معاونت خدمات شهری و فضای سبز شهرداری در پایان  یادآور شد: در صورت ضعف مراحل نگهداری چمنکاری ها، این گیاهان روبه نابودی رفته و سطوح فضای سبز به صورت لکه لکه سبز و خاکی خواهد شد. به همین دلیل یکی از کارهایی که باعث تقویت و رشد بهینه این گیاه می شود کودپاشی است که ما این عملیات را با استفاده از کود شیمیایی امپکا انجام می دهیم.
 

 
 
 


مطالب مرتبط