سال جهش تولید با مشارکت مردم شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۵/۰۴/۱۵
طرح کودپاشی درختان سطح شهر جهت مبارزه با آفات و تقویت فضای سبز عملیاتی شد.
طرح کودپاشی درختان سطح شهر جهت مبارزه با آفات و تقویت فضای سبز عملیاتی شد. حوزه خدمات شهری و فضای سبز شهرداری پرند طرح اجرای عملیات کودپاشی درختان و گل های سطح شهر در دست اقدام دارد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری پرند، محمد حاجی محمدلو معاونت خدمات شهری و فضای سبز در این خصوص بیان داشت: به منظور مبارزه گسترده با آفات و افزایش طول عمر و شادابی فضای سبز، عملیات کودپاشی درختان و گل های سطح شهر در حال اجرا می باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در فرایند کودپاشی از کود امپکا و موادی چون پتاس، فسفر، ازت و سایر ریز مغذی ها استفاده شده و این مواد کمک شایانی به رشد و طراوت درختان و گلها می کنند، افزود: کوددهی برگی یا تغذیه برگی شامل بکار بردن (به روش محلول پاشی) مواد مغذی در سطح برگ و ساقه و جذب آنها از این قسمت ها می باشد که بدلیل استفاده از این روش در سیستم های معمول کشاورزی و هم در سیستم های جدید، می توان آن را یک روش پایدار متداول در افزایش مواد مغذی درختان و گلها دانست.
حاجی محمدلو در پایان خاطر نشان ساخت: حفظ گونه های گیاهی یکی از مهمترین اهداف سازمان پارکها و فضای سبز می باشد و همواره تلاش شده با اجرای کود دهی به هنگام و مناسب درختان و گلهای سطح شهر این گونه های مهم و ارزشمند شهری حفظ شوند.

 
 


مطالب مرتبط