سال جهش تولید با مشارکت مردم جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۵/۰۴/۲۴
اتوبوس دیابت در ایستگاه پرند توقف کرد
اتوبوس دیابت در ایستگاه پرند توقف کرد اتوبوس دیابت در واقع یک مرکز مشاوره و پزشکی سیار در سطح شهر تهران است که با پیگیرهای معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری پرند برای ارائه خدمات در این شهر مستقر شد.
روح الله حسنی معاونت فرهنگی و اجتماعی ، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شهرداری گفت: اتوبوس دیابت از 19 تا 23 تیرماه با ارائه خدماتی همچون اندازه گیری قند و فشار خون، تست بی ام آی، مشاوره پزشکی و ... میزبان شهروندان پرندی بود.
وی افزود: با توجه به اینکه معضل دیابت در کشور ما هر روز پیچیده تر می شود و بیماران مبتلا به دیابت و افرادی که آمادگی ابتلا به این بیماری را دارند افزایش می یابد، از این رو امور سلامت شهرداری پرند با هدف آموزش همگانی، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه در خصوص بیماری دیابت و عوارض آن (با اولویت پیشگیری)، آموزش افراد دیابتی و خانواده آنان  جهت حفظ و ارتقاء سطح سلامت و کیفیت زندگی مبتلایان به دیابت و ... اتوبوس دیابت را در این شهر مستقر نمود تا شهروندان بتوانند از تاریخ 19 تا 23 تیرماه از ساعت 9:00 صبح الی 17 از این خدمات به صورت کاملا رایگان بهرمند شوند.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری پرند، دیابت بیماری مزمن وخاموشی است، که بیش از نیمی از مبتلایان به آن  از بیماری خود بی اطلاع هستند. طبق آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی، یازده درصد جمعیت بالای  20 سال کشور گرفتار قند خون بالا می باشند، که پیش بینی میشود این آمار نیز افزایش یابد.
سال 1394در ایران  38 هزار نفر  بر اثر دیابت وعوارض آن، جانشان را از دست داده اند. پیشگیری و آموزش دو راهکار مناسب برای کنترل این بیماری می باشد.ارائه خدمات و بالابردن سطح آگاهی مردم می تواند از رشد این بیماری پیشگیری کرد.
 


مطالب مرتبط