سال جهش تولید با مشارکت مردم شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۵/۰۸/۱۰
قیام امام خمینی (ره) نشات گرفته از قیام عاشوراست.
قیام امام خمینی (ره) نشات گرفته از قیام عاشوراست. امام جمعه شهر پرند:
قیام امام خمینی (ره) نشات گرفته از قیام عاشوراست.
 
حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای خدیری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پرند، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید محراب، آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی (ره) و شهادت مظلومانه محمدحسین فهمیده، به روح و روان پاک امام و شهدا سلام و درود فرستاد و گفت: شهادت این نوجوان 13 ساله سند عشق و دلدادگی جوانان و نوجوانان به مکتب امام راحل و انقلاب اسلامی است. اینان فرزندان امام (ره)، انقلاب و اسلام بودند. اینان سند مظلومیت و سند افتخار ما در دنیا هستند. اگر بگوییم قیام امام (ره) نشات گرفته از قیام عاشوراست حرف درستی است. اگر در قیام عاشورا شهدایی مثل حضرت قاسم (ع) را داریم که بنا به نقل مقاتل به سن تکلیف نرسیده بود انقلاب امام (ره) هم شهدایی مثل محمدحسین فهمیده دارد که با این کار بزرگش باعث شد خیلی ها در دنیا انگشت حیرت به دندان گرفتند که این عشق، سرسپردگی و دلدادگی از کجاست؟ البته می دانند از ایمان، تقوا و تقرب به خداوند متعال و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
امام جمعه پرند با اشاره به فرا رسیدن سیزدهم آبان ماه بیان داشت: در این روز، اتفاق تلخی افتاده است و آن اتفاق تلخ میوه و ثمره ی شیرینی داشت که پیروزی انقلاب در 22 بهمن ماه 1357 بود. اما حادثه تلخ و ناگوار، دستگیری و تبعید امام راحل به ترکیه در سال 1343 بود. البته باید گفت این تبعید برکاتی هم داشت که امام (ره) در این 11 ماه با زندگی در شهر بورسای ترکیه مردم این شهر را متحول نموده و کتاب بزرگ تحریرالوسیله را در آنجا به رشته تحریر درآورد. امروز هم هر مبلغی به آن شهر می رود اسمی از امام می آید به او رحمت می فرستند و می گویند آن مرد ما را بیدار و هوشیار کرد. این حادثه ی تلخی بود که میوه شیرینی داد.
وی در ادامه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، توسط دانشجویان انقلابی و پیرو خط امام (ره) در سال 1358 را یکی دیگر از اتفاقات مهم و شیرین سیزدهم آبانماه دانست و خاطرنشان کرد: این تسخیر در آن روزگار ضرب شصتی بود که دانشجویان پیرو خط امام (ره) بدون اینکه اجازه بگیرند، مراعات کنند و توجهی داشته باشند این لانه فساد و جاسوسی را تسخیر کردند. این یعنی شجاعت فرزندان امام (ره) و دانشجویان پیرو خط امام (ره) که برای اولین بار در این کشور ثابت شد که ایران اسلامی اگر بخواهد حرکت بزرگی را در داخل یا خارج انجام بدهد آمریکا را بزرگ دنیا نمی داند بلکه آمریکا در چشم ایران اسلامی، زورگو، غاصب و دروغگوترین دولت هاست. روز سیزدهم آبان ماه، روز مبارزه با استکبار جهانی است که نماد واقعی استکبار در دنیا، آمریکای جنایتکار، اسرائیل غاصب و انگلیس مکار است.


مطالب مرتبط