سال جهش تولید با مشارکت مردم شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۵/۰۸/۲۲
اجرای طرح هرس فرم درختان و بوته های سطح شهر
اجرای طرح هرس فرم درختان و بوته های سطح شهر طرح هرس فرم درختان و فضای سبز سطح شهر آغاز شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی شهرداری پرند، در فصل پاییز هرس درختان سطح شهر توسط شهرداری پرند آغاز می شود.
شهردار پرند اظهار داشت: به منظور تقویت و بهبود رشد گیاهان، رسیدگی به فضای سبز، آراستگی محیط و مناظر شهری و بوستانهای سطح شهر، هرس و بازپیرایی شاخه های درختان هر ساله با هدف رفع خطر شاخه های خشک، حذف شاخه های بیمار و همچنین آراستگی درختان انجام می شود.
مهندس نظرپور تصریح کرد: پیرایش درختان و درختچه ها هر ساله به صورت مستمر از اواسط آبان ماه از خیابان های اصلی سطح شهر آغاز می شود.
وی افزود: این عملیات با همکاری واحد فضای سبز به انضمام ماشین‌آلات سبک و سنگین، آلات و ادوات و نیروی کارگری بر روی بوته های خرزهره، ترون یا شمشاد و بوته های هالیموس در بلوار مطهری، بوستان بینالود و نسیم سحر و بلوار چهارباغ امام خمینی (ره)  در حال اجرا است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: هرس به موقع درختان یکی از کارهایی است که می توان برای سلامت درخت انجام داد و هرس درختان، حذف تنه جوش ها و پا جوش ها و علف های هرز در سطح پارک ها و بلوارهای شهر از جمله برنامه های شهرداری پرند می باشد .
وی ادامه داد: انجام عملیات هرس، سبب کاهش آفات و بیماری، افزایش طول عمر درختان، ارائه خدمات کم و موثر، نیاز آبی کم و حجم سبزینگی زیبا و متناسب با نوع و سن درختان می‌شود.
شهردار پرند به شهروندان توصیه نمود برای جلوگیری از حوادث و همچنین صدمه زدن به درختان از هرس خود سرانه خوداری نمایند.


مطالب مرتبط