سال جهش تولید با مشارکت مردم شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۵/۰۸/۲۳
امروز حرم امام حسین(ع) قطب ایمان و ملجا اهل تقواست.
امروز حرم امام حسین(ع) قطب ایمان و ملجا اهل تقواست. امام جمعه شهر پرند:
امروز حرم امام حسین(ع) قطب ایمان و ملجا اهل تقواست.
 
حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای خدیری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پرند، با بیان جایگاه و اهمیت زیارت اربعین در دین اسلام، تصریح کرد: تنها امامی که اربعین دارد و زیارت اربعینش یکی از نشانه های مومن است، سیدالشهدا (ع) است. امام حسن عسگری فرمودند: پنج عمل از نشانه های مومن است که یکی از آن پنج عمل زیارت اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) است.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی شهرداری پرند، امام جمعه پرند در سخنان خود با اشاره به این موضوع که چند سالی است بعد از سقوط صدام حرکت عظیم راهپیمایی اربعین آغاز شده است، اذعان داشت: تنها کشوری که عاشق زیارت سیدالشهدا (ع) بوده و هست کشور ایران اسلامی است. روز یازدهم زینب کبری(س) به امام سجاد(ع) دلداری داد و فرمود، روزی خواهد آمد این مکان مقدس زیارتگاهی بزرگ و ماندگار خواهد شد و مردم  برای زیارت مشرف می شوند، شاهد هستیم امروز حرم امام حسین(ع) قطب ایمان و ملجا اهل تقواست.
امام جمعه پرند ضمن بیان اینکه طبق آمار اعلام شده در شب گذشته تعداد زائرین ایرانی اربعین حسینی(ع) از مرز 1 میلیون نفر گذشت گفت:   نه فقط از ایران بلکه از اقصی نقاط عالم بالای بیست میلیون نفر جمعیت در روز اربعین در کربلا حاضر می شوند، چنین راهپیمایی باشکوه و بی نظیر با آرامش و امنیت در کجای عالم وجود دارد؟ کشوری که داعش ننگین در آن سنگر گرفته ولی جرات ندارد به این کاروان بدون سلاح کوچکترین تعرضی داشته باشد. این راهپیمایی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است که به دیوار کعبه تکیه خواهد زد و خودش را معرفی می کند و می فرماید من فرزند آقایی هستم که مظلومانه و عطشان کشته شد. قیام من در راستای قیام اوست. پرچم او پرچم قیام من است و اهداف او اهداف قیام من است.
خطیب نماز جمعه شهر پرند با اشاره به کار شایسته ای که در شهرستان انجام خواهد شد و 150 نفر به نیابت از شهدا و خانواده هایشان عازم زیارت امام حسین(ع) خواهند شد اظهار داشت: هرکدام از این 150 نفر فعال فرهنگی به نیابت از یک شهید و خانواده ی شهید که در شهر پرند و شهرستان رباط کریم ساکن هستند مشرف حرم امام حسین(ع) می شوند به صورتی که هرکدام از زائرین عکس شهدا را به کوله پشتی خود چسبانده و به نیت شهدایی که به عشق کربلا رفتند و شهید شدند، حرکت خواهند کرد.
 


مطالب مرتبط