سال جهش تولید با مشارکت مردم دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۵/۰۹/۱۳
دانشگاه و دانشجو، ابزار سوءاستفاده نیستند.
دانشگاه و دانشجو، ابزار سوءاستفاده نیستند. امام جمعه ی پرند:
دانشگاه و دانشجو، ابزار سوءاستفاده نیستند.

امام جمعه پرند، عمل به قانون اساسی را یکی از وظایف مهم مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و با توجه به در پیش بودن روز دانشجو، تاکید کرد که دانشگاه و دانشجو ابزار و وسیله سوءاستفاده برخی نیستند.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی شهرداری پرند، حجت الاسلام والمسلمین خدیری در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به 12 آذر روز قانون اساسی در جمهوری اسلامی گفت: قانون، کلمه ارزشمند و تعریف شده ای است که نشات گرفته از خلقت خداوند و آفرینش است و در آن برای هر کار و عملی قاعده و قانونی وجود دارد.
خطیب نماز جمعه پرند ادامه داد: وقتی انقلاب اسلامی ایران با کوشش و تلاش رهبری و مردم به پیروزی رسید، چشم دنیا به این بود که منشور عمل این انقلاب نوپا چیست؟ اگر ارگان، نهاد و سازمان هایی تشکیل و تاسیس می شود و دولت به وجود می آید چه وظایفی دارند؟ بنابراین در این راستا، قانون اساسی به وجود آمد و علما و فقهای پرتلاش ما این قانون را در آن برهه حساس به تصویب رساندند، قانونی که امروز مایۀ آبرو، عزت، حرمت و به لحاظ سیاسی و اجتماعی خط قرمز نظام ماست.
حجت الاسلام والمسلمین خدیری یکی از مشکلات امروز جامعه را عمل نکردن به قانون اساسی دانست و با تاکید بر اینکه باید قدردان خون شهدا باشیم که اکنون قانون اساسی داریم، افزود: امام راحل فرمودند: « عمل نکردن به قانون اساسی یعنی قبول نداشتن اسلام ». امروز هر کسی کتاب قانون مقابلش باشد و انتظارات آن را بداند، خیلی از مشکلات حل می شود، برخی ورودها (دخالت قوا و نهادها در کار یکدیگر) از نظر قانون قابل قبول نیست، چرا که عمل به قانون یکی از وظایف مهم مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
امام جمعه پرند با توجه به در پیش بودن 16 آذر، روز دانشجو، این روز را به دانشجویان و استادان دانشگاه تبریک گفت و تصریح کرد: دانشجو در نظام ما عزیز و محترم است، همان گونه که دانش آموز و طلبه نیز عزیز و محترم هستند، دانشگاه هم محترم است چرا که به عنوان آخرین مکان تعلیم و یادگیری، فرزندان ما از آنجا فارغ التحصیل می شوند.
خطیب نماز جمعه پرند با تاکید بر اینکه دانشگاه و دانشجو ابزار و وسیله سوءاستفاده نیستند، اظهار کرد: برخی درصدند که از محیط و حریم دانشگاه و دانشجو به لحاظ سیاسی سوءاستفاده کنند که در این هدف خود به بن بست خورده اند. این نظام قدردان دانشجو و دانشگاه است.
وی وزارت علوم و استادان دانشگاه را خطاب قرار داد و گفت: دانشجویان باید به لحاظ اعتقادی در کنار تعلیم در دانشگاه و آنچه که از خانواده خود و دوران دبیرستان آموخته اند، بالاتر بروند و این موضوع مهم در دست استادان است که متاسفانه برخی از آنان در کلاس و در کرسی استادی برای اعتقادات ارزشی قائل نیستند، وزارت علوم بداند که در هنگام استخدام و بکارگیری، استادی که اعتقادات و ارزش های دینی را زیر سوال ببرد، شان تدریس در جمهوری اسلامی و در هیچ دانشگاهی را ندارد، چرا که این کشور، کشور ارزش ها و اصول است.
حجت الاسلام والمسلمین خدیری خطاب به دانشجویان اظهار کرد: آنچه انتظار می رود تعلیم، تعلم و تعقل است. مسائل سیاسی را وارد دانشگاه کردن خوب است چنان که اکنون رشته علوم سیاسی در دانشگاه تدریس می شود؛ اما اگر دانشگاهی سیاست زده شود، این خیلی بد است، آنچه مهم است، کیفیت است و دانشجو با حضور، مطالعه، دقت، تعامل و تدبر خود به دانشگاه کیفیت می بخشد؛ این علم با ارزش است و دست دانشگاه و کشور را می گیرد.
 


مطالب مرتبط