سال جهش تولید با مشارکت مردم دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۵/۰۹/۱۴
طراحی و اجرای گذرگاه هایی برای معلولان در طرح پیاده روسازی سطح شهر
طراحی و اجرای گذرگاه هایی برای معلولان در طرح پیاده روسازی سطح شهر شهرداری پرند در اجرای پروژۀ پیاده روسازی، رمپ ها و گذرگاه هایی را برای عبور معلولان طراحی و اجرا می کند.
به گزارزش خبرنگار روابط عمومی شهرداری پرند، مهندس نظرپور با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به لزوم طراحی پیاده روهایی مناسب همه افراد شهر، برای معلولان نیز رمپ ها و ورودی های مناسب به این پیاده روها در نظر گرفته شده است.
شهردار پرند با تاکید بر اینکه ایجاد رمپ های معلولین در تمامی پروژه های عمرانی از اهمیت بسزایی برخوردار است، اذعان داشت:
در راستای ارائه خدمات به شهروندان به خصوص معلولین، عملیات احداث رمپ در پیاده رو های سطح شهر به اجرایی شده است.
شهردار پرند با اشاره به ایجاد یا مرمت پل‌های ارتباطی بین پیاده‌روها و معابر اصلی، ایجاد رمپ و گذرگاه معلولین در محل‌هایی که لازم باشد، افزود: کف‌سازی پیاده‌روها، و برداشتن تمام موانع گذر معلولین از پیاده‌روها از جمله وظایف شهرداری ها است.
وی تاکید کرد: معلولین باید مانند دیگر شهروندان امکان دسترسی به همه‌ امکانات شهری را داشته باشند و تلاش دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای تحقق این امر، شاخص رشد فرهنگ شهروندی و بیانگر حس نوع‌دوستی مردم است.
مهندس نظرپور خاطرنشان کرد: پیاده روها باید طوری طراحی شوند که حداکثر دارای شیب 5 درصد باشند. در صورت شیب بیش از این مقدار لازم است در کریدورهای عابر پیاده از پلکان استفاده گردد و در کنار آن رمپی با شیب مناسب برای عبور افراد کم توان ایجاد شود که به حمدالله این اصل در پروژه ی پیاده روسازی سطح شهر که همچنان در حال اجراست، رعایت شده است.

 


مطالب مرتبط