سال جهش تولید با مشارکت مردم دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۵/۰۹/۱۶
تعامل سازنده شوراهای شهر، ادارات و ارگان های مختلف لازمه شناسایی و حل معضلات اجتماعی است.
تعامل سازنده شوراهای شهر، ادارات و ارگان های مختلف لازمه شناسایی و حل معضلات اجتماعی است. رئیس کمیسیون بانوان و سلامت شورای اسلامی شهر پرند:
تعامل سازنده شوراهای شهر، ادارات و ارگان های مختلف  لازمه شناسایی و حل معضلات اجتماعی است.

شورای سلامت شهر پرند صبح امروز با موضوع ارائه راهکارهای مناسب جهت مشکل اولویت دار سلامت محور شهر پرند ( بالا بودن آمار خشونت و خودکشی در شهر ) تشکیل جلسه داد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی شهرداری پرند، در این جلسه که با حضور نمایندگان ادارات مختلف از جمله فرمانداری، اداره ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران شهرستان رباط کریم، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، مرکز بهداشت و درمان رباط کریم، اتاق اصناف، شهرداری و شورای شهر برگزار شد، خانم دکتر داستانگو رئیس کمیسیون بانوان و سلامت شورای اسلامی شهر پرند ضمن اشاره به برخی از معضلات و آسیب های اجتماعی موجود شهر پرند، اظهار داشت: این جلسه بنا به درخواست مرکز بهداشت و درمان شهرستان رباط کریم و با توجه به اشرافیت شورای شهر به موضوع مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود در شهر پرند برگزار شده تا ضمن شناسایی این مشکلات، اولویت ها و برنامه های عملیاتی هر کدام از ادارات و ارگان ها در راستای سلامت روان مشخص گردد.
داستانگو تصریح کرد: شهر های جدید معضلات خاص خود را دارند که این معضلات در شهرهای بومی کمتر به چشم می خورد. علاوه بر این در همین شهر پرند نیز مسائل، مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود در فازهای مسکن مهر نشین با 4 فاز اول شهر متفاوت است.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه شهر پرند یک شهر مهاجرپذیر است غالبا چندگانگی فرهنگی به وجود آمده باعث بروز آسیب های اجتماعی زیادی شده است.
رئیس کمیسیون بانوان و سلامت شورای شهر پرند اذعان داشت: بیشترین مراجعات شهروندان به مراکز بهداشت و درمان مربوط به بحث سلامت روان می باشد که می توان به نزاع های میان افراد و خودکشی را اشاره نمود.
داستانگو یادآور شد: اخیرا تفاهم نامه ای بین دانشگاه و شورای عالی استان منعقد شده مبنی بر اینکه شوراهای شهر و ادارات شهری و شهرستانی با همکاری و تعامل سازنده در زمینه شناسایی و حل معضلات و آسیب های اجتماعی وارد عمل شوند.
وی در پایان به راهکارهایی چون ایجاد برنامه های ورزش صبحگاهیف برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی در جهت بالا بردن نشاط اجتماعی و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی در جهت کاهش آمار افسردگی و بزهکاری، اشاره نمود.  

 


مطالب مرتبط