سال جهش تولید با مشارکت مردم دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۵/۰۹/۱۸
امام حسن عسکری (ع) قطب دایره مبارزه جهت حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضد اسلامی بود.
امام حسن عسکری (ع) قطب دایره مبارزه جهت حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضد اسلامی بود. شهردار پرند:
امام حسن عسکری (ع) قطب دایره مبارزه جهت حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضد اسلامی بود.

شهادت مظلومانه یازدهمین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام حسن عسکری (ع)، بهار جوشش خون شیعه در غم غیبت است.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی شهرداری پرند، مهندس نظرپور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن 8 ربیع الاول سالروز شهادت مظلومانه اسوه صبر و فضیلت، امام حسن عسکری (ع) و با اشاره به وضعیت اختناق و محدودیت های زمان امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: امام یازدهم قطب دایره مبارزه بود و با وجود همه فشارهای دستگاه جور عباسی و کنترل ها و مراقبت های دولت مرکزی یک سلسله فعالیت های سیاسی، اجتماعی و علمی از جهت حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضد اسلامی انجام داد.
شهردار پرند افزود: امام حسن عسکری (ع) در مکتب علم و دانش خود اندیشمندان با فضیلتی تربیت نمود که هر کدام با به جای گذاردن آثار مکتوب در زمینه های گوناگون علوم اسلامی، گام های موثری در جهت رشد و اعتلای معارف اسلامی برداشتند.
مهندس نظرپور اذعان داشت: یکی از مواردی که امام حسن عسکری (ع) تاکید داشتند این بود که در راه خدا قدم برداریم، و در رفتار و کردار ما همواره به یاد خدا باشیم و یکی از ثمرات زیبای این امر، آرامش انسان است.
شهردار پرند با اشاره به چهار کار مهم در طول مدت امامت امام حسن عسکری (ع) عنوان کرد: معرفی امام زمان به خواص، جلوگیری از انحراف و تصوف در دین، مکاتبات امام با دوستان جهت حفظ شیعیان و تربیت شاگرد چهار کار مهم امام در طول مدت امامتشان بود.
وی در پایان با بیان اینکه آغاز امامت امامی هم‌زمان بعد از شهادت امام قبلی است، اظهار داشت: طبیعی است که امام جدید به مناسبت شهادت امام قبلی محزون بوده‌اند، شیعیان نزد امام جدید می‌آمدند و ابتدا شهادت امام قبلی را تسلیت می‌گفتند و سپس با امام جدید بیعت می‌کردند. امام زمان (ع) با تعابیر مختلف به اینها می‌گفتند خوشحال باشید که با ما هستید و شیعیان هم خوشحال بودند که گمراه نشده‌اند و امام بعدی را شناخته‌اند.

 


مطالب مرتبط